Friday, April 20, 2007

DEFNELİ TAVUK YEMEĞİ


Geçen haftasonundan beri hastaydım.Doktora gittim, vücut direncimin düştüğünü söyledi.Birkaç gün istirahat etmemi önerdi ama ne mümkün! Evde kalıp istirahat edebilen var mı? Hele hele iki çocuk annesiyse. Yarın memleketten Büyük Babaannemiz gelecek. Bir süre olmayabiliriz. Yemeğin tarifini kayınvalidemden almıştım ben biraz değiştirip defne yaprağı vb. ekledim.
MALZEMELER
2 Tavuk göğsü (önce haşlanacak)
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 orta büyüklükte soğan
2-3 diş sarımsak
2-3 adet yeşil biber
6 orta büyüklükte patates
1 yemek kaşığı salça
1 kase sıcak su
2 adet defne yaprağı
Tuz
Karabiber
YAPILIŞI:
1\2 çay bardağı sıvıyağ, doğranmış soğan, sarımsak, yeşil biber ve patatesler tencereye konur. Haşlanmış tavuk eti üste gelecek şekilde yerleştirilir. Üzerine 1 kase sıcak suda çözülmüş salça dökülür. Tuz, karabiber ve defne yaprağı eklenip patatesler pişince ocaktan alınır.

No comments: